nedjelja, 23. kolovoza 2015.

Čigoć selo roda i štuka

                              Čigoć selo roda i štuka


   Lonjsko polje park prirode i carstvo štuka ,posljednji puta lovio sam tamo prije petnaestak godina ,sjećanja na te dane su mi se vratila  čitajući postove na forumu Š. R. o lijepim ribolovima ali samo malih štukica koje jedva imaju ili uopće nemaju propisanu mjeru , odluka je pala čekam prvu slobodnu subotu i nakon više od petnaest godina ponovo u Čigoć na štuke.
    Konačno sam dočekao tu neradnu subotu , stvari sam još jučer posložio u hodnik pored vrata . Pogled kroz prozor otkriva da je vani nakon dugog perioda pretoplog vremena za ovaj dio godine pošteno stislo , sve je bijelo od mraza a na termometru piše da je u Zagrebu -5 , fino. Lupkanje po stanu i miris kave probudio je i moju dragu ženicu , kad je pogledala kroz prozor nije se mogla načuditi što to nas ribiće tjera da po ovako hladnom vremenu idemo tamo negdje loviti ribu i onda je pustit , u toj njenoj nedoumici ostavljam je , slažem stvari u auto i pravac Čigoć. Nakon sat vremena vožnje ulazim u selo Čigoć i iz prve pronalazim makadamski put prije Društvenog doma ( ipak tu nisam bio 15 godina )  skrećem lijevo i nakon 4-5 minuta dolazim na nasip , tu su parkirana već četiri auta sisačkih i jedan Zg tablica  , hm ….. izgleda da kasnim. Slažem štap Sportexov pedesetgramac na njega pričvršćujem Okumu VS-40 na koju je namotan friline 0,20 što bi trebalo biti i prejako za ove štuke , stavljam sajlicu jer nikad se ne zna , možda se zaleti i koja mama na ponuđeno varalo. Za početak stavljam Idrin leptir br. 3 sa crvenom vunicom na trokuki. Prelazim nasip prolazim kroz željezna vrata koja sprječavaju prolaz stoke , pa krenem lijevo prva graba; tu na početku su dva ribiča sa postavama na živog kedera , odmah mi pada u oči njih dvoje a osam štapova u vodi , hm … ništa se nije promijenilo od prije petnaest godina. Pozdravljam ih a u tom trenu jedan ima griz, zastanem da vidim rezultat , u trenu je štukica kojoj fali dobrih deset centimetara da bi imala mjeru završila u čuvarici. Udaljim se malo od njih i bacim ravno prema otočiću trave na otprilike pola grabe , pustim leptira da potone i lagano počnem namatati , osjećam na štapu kako leptir lijepo radi ali ništa ,drugi zabac desno od otočića, vučem , ništa , onda bacim paralelno uz obalu tik uz granje koje se nadvilo nad vodu , vučem lagano i trkac ,kontra , osjetim da je gore , nije velika jedva da ima mjeru, polažem je na travu slikam i puštam. Tu bacam još par puta ali nema rezultata. Selim se dalje , lovim još dvije slične štuke u pola sata pa odlučujem staviti broj većeg leptira  da pokušam izbjeći ove male i dam mogućnost kojoj većoj da dođe do ponuđene im varalice. Sad već bacam duže vrijeme bez rezultata i baš sam u sebi nešto računao da ponovo vratim gore trojku , jer bolje ikakva akcija nego nikakva uz sam rub granja lijep udarac čak je i kočnica na roli prozujala , riba se lijepo bori i nakon par bjegova vadim štuku od nešto preko dva kg. ,e to je već nešto za ovakvu vodu gdje se sve nosi kući , lijep ulov slikam je položenu pored štapa , zatim namještam digitalac na jedan panj i samookidačem slikam se sa ribom , puštam je a u glavi računam koliko će dugo preživjeti u ovakvoj vodi gdje se sav ulov uzima. Ohrabren ovom dvokilašicom mičem se tridesetak metara zaobilazim još jednu ekipu sa nekoliko štapova viška u vodi. Do sada je granje bila dobitna kombinacija  , mjesto na kojem zastajem dosta je nepristupačno jedva da se kroz prolaze u granju može zabaciti , bacam lijevo uz samo granje  ništa , lepezasto pretražujem vodu prema sredini , ništa. Prebacujem se na desnu stranu , bacam uz sam rub granja ništa, sa te strane je drveće malo više iznad vode a samo poneka grana uronjena je u vodu … mislim u sebi; ajde da pokušam provući leptira ispod samog granja, prvi pokušaj mi ne uspijeva provlačim leptira ponovo po samom rubu granja , ponovo zabacujem i to je to ide točno ispod , lagano namatam da leptir ide što dublje i samo čekam kad će negdje zapeti, na jedno dva tri metra od mene tras , rola je prozujala strelovit bijeg nazad u gušće granje , slinavo kontriram … ali dobro riba je gore, malo pritežem kočnicu jer bojim se da će se negdje u tim potopljenim krošnjama zapetljati , polako počinjem namatati  i privlačiti ribu no ona se ne da- ponovo strelovit bijeg pod drugu potopljenu krošnju , siguran sam u čvrstoću špage ali bojim se da se ne omota oko neke potopljene grane jer bi to bio kraj ove borbe , riba daje sve od sebe da se oslobodi udice , živčani bjegovi lijevo krošnja pa desno granje najmanje četiri do pet minuta mi je trebalo da je smirim i izvučem van, ovakav dril pun adrenalina nisam doživio i sa puno većim štukama. Procjenjujem je na dobrih tri pa možda i bliže četiri kile.


Divno ,to je ono čemu sam se nadao kad sam dolazio ovdje , sad mogu nastaviti lov mirne duše jer sam svoju strast zadovoljio sa dvije prelijepe ribe.
U međuvremenu  ova obala grabe poprilično se popunila ribičima ; galama , lupanje , klapanje a i sljedećih sat vremena nisam imao ulova pa sam odlučio otići na suprotnu stranu koja je zarašćena u trsku , blatnjava i puno plića , tu sam lovio silikoncem sa najlakšom glavom koju sam imao a to je bila ona od četiri grama , bacao sam skroz uz obalu pored trske i visoke trave u samo tridesetak centimetara vode , koga ne zanimaju isključivo kapitalci a želi akciju to je mjesto gdje treba loviti , ulovio sam četiri ribe u sat vremena , a najljepše je to što u plitkoj vodi vidiš kako štuka grabi varalicu. Blato na čizmama koje je svaki korak činilo dva kilograma težim i već dobrano prošlo podne natjerali su me da počnem ovaj lijep izlet privoditi kraju , još jedna ulovljena riba za kraj pa pakiranje i pravac Zagreb.
       Vozeći se autocestom kući razmišljao sam zbog čega tako dugo nisam ovdje dolazio, istina je da se štuka tu nemilice izlovljava i  C&R je skoro nepoznat pojam, ali ipak je ima u izobilju i nekim čudom opstaje a zasigurno te bare kriju i neku pravu mamu …. ali do nekog drugog susreta sa Lonjskim poljem ostaje mi u sjećanju ovaj lijep današnji ribolov.

Kako doći do Čigoća

Treba izaći s autoceste na izlazu Popovača  zatim cestom desno kroz naselje Potok i Stružec prema Sisku , na raskršću, na kojem je grad Sisak označen ravno, ne ulaziti u grad, nego skrenuti lijevo, prema industrijskoj zoni – na sljedećem raskršću skrenuti prema selu Lonja  lijevom obalom Save kroz sela Preloščica, Lukavec i Gušće do Čigoća. Kad uđete u selo Čigoć prije Društvenog  doma skrenete lijevo vozite po makadamu dok ne dođete do nasipa i vrata za stoku , tu se ostavi auto i dalje pješice lijevo ili desno.